De laatste dagen in Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Hilde Kuipers - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Hilde Kuipers - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Mongolie

Blijf op de hoogte en volg Hilde

13 Juni 2013 | Mongolië, Ulaanbaatar

Het zit er al weer bijna op, nog 1 dagje..
1 hele dag.. BAH wat gaat de tijd snel! Niet grappig. Maar voor ik ga beginnen over het afscheid, heb ik dit weekend vast wel weer wat speciaals gedaan, toch? Jaaaa!

Van het weekend lekker met 5 vriendinnen: Dini(DE), Fanny(FR), Anne(DE), Seraina(ZW) en Claudia(ZW) naar Kharkhorin (de oude hoofdstad) geweest, mini piemel statue bekeken, 2 schildpad statues gezien, een erg gave / oude monestry bezocht.. En voornamelijk veel merkwaardige foto's gemaakt en spelletjes gespeeld!

Verder ben ik dinsdag avond opstap geweest met mijn collega's van Onol Arga NGO en heb ik de dag erna afscheid van ze genomen. Dat wil zeggen: Cadeautjes!!!! Geven en krijgen natuurlijk.
Mini klompjes in delfts blauw + Chocolaatjes voor hun.
Een schaakspel, mok met mijn foto & Chocolaatjes voor mij :-)

Dag erna (vandaag dus) naar het national center against voilence om de van het sponsor geld gekochte cadeautjes te geven! Oa. whiteboard assesoires, strijk ijzer, droogrek voor kleding, stiften, pennenbakjes, Mongolian-English dictionary, print papier etc. (zie de foto!)
En ik kreeg van hen als afscheid een portemonnee, een sleutelhanger en een kaart. Van een van de shelterhouse kindjes een mooie tekening van mijzelf. En van een Mongoolse vrijwilligster die ook Engels spreekt een spelletje om het lot van de dag te bepalen (gelukkig had ik vandaag "Good Luck") Het werkt met enkel botjes van een schaap, erg gaaf!

Morge een dagje vrij om mijn koffer in te kunnen pakken en nog wat leuks met mijn hostfamily te kunnen doen! En dan zaterdag ochtend veeeeel te vroeg vertrekken.. (iets met een lange tussenstop in Moskou)

Om mijn reis kort samen te vatten:
DOEN!

Om het iets uitgebreider te zeggen:
Het was zeker de moeite waard, zoveel nieuwe dingen geleerd, gedaan, gezien en aardige mensen ontmoet, jammer dat de tijd zo snel ging en ik raad het voor iedereen aan om Mongolië te bezoeken, het is echt super!
Een reis om nooit te vergeten. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Ik ga voor 3 maanden (17 maart tot 15 Juni) vrijwilligers werk doen in een blijf van mijn lijf huis in Mongolië (Ulaanbaatar).

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 4826
Totaal aantal bezoekers 21686

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 15 Juni 2013

Mongolie, Of all places...!

Landen bezocht: